شیر بادام

برای رشد کودکان، تقویت سیستم گوارشی وتنفسی، پیش گیری از پوکی استخوان وسلامت پوست و مو در تمام سنین بسیار مفید است. افرادی که کلسترول خون بالایی دارند، کم مصرف کنند.

مواد لازم (1 نفر) 

  • مغز بادام : 50 گرم یا 1 فنجان
  • عسل یا شیره خرما( دلخواه) : 1 قاشق غذا خوری
  • آب سرد : 1 لیوان

روش تهیه

پوست بادام های خیس خورده را جدا کرده آسیاب کنید تا پودر و خمیری شوند، سپس آب را به مواد اضافه کرده، کاملا مخلوط کنید یا در مخلوط کن ریخته با 1 لیوان آب ترکیب کنید. در صورت تمایل عسل یا چند عدد خرما داخل مخلوط ریخته تا مخلوط تهیه شده به رنگ شیری درآید.

این شیرطبیعی و نوشیدنی دارای کلسیم، منیزیم، روی و سایر املاح و ویتامین هاست.

چهار ماه نوشیدنی شبی 1 لیوان شیر بادام نافع درد عصب سیاتیک است. همچنین مفید بیماری قلبی، کمک به کاهش وزن، مقاوم کردن استخوان ها و سلامت چشم سودمند است.

 

شیر بادام با انجیر

برای بهبود ضعف عمومی، جبران کمبود ویتامین ها، خون ساز، انرژی بخش، نشاط آور، مناسب درد کمر و درد سیاتیک، نافع استخوان ها و غلات، غذای مغز و اعصاب، پوست

مواد لازم (2 نفر)

انجیر خشک : 4-6 عدد

شیر بادام: 1 لیوان

خرما : 2 عدد

پودر جو دوسر : 1 قاشق غذا خوری

زعفران : 3 پر (خیس شده با یک فنجان آب)

گردوی خرد شده برای تزئین :1 قاشق غذا خوری

آب سیب یخ زده : نصف لیوان

روش تهیه

انجیر خیس شده را ریز خرد کنید، همراه با شیر بادام و مقداری یخ بقیه مواد را در مخلوط کن بریزید،  پس از یک دست شدن شیر، داخل لیوان ریخته، با گردوی خرد شده ترئین کنید.

در فصل سرما به جای یخ، از نصف لیوان آب میوه دلخواه استفاده کنید.

نکته) این شیرهای طبیعی جایگزین مناسبی برای شیرهای تهیه شده از منابع حیوانی می باشد ومی توانید ترکیباتی که در قبل برای تهیه اش  از شیر حیوانی استفاده می کردید، شیر بادام را پایه قرار داده و جایگزین کنید، مثل شیرموز، فرنی، شیربرنج و… که با شیر بادام هم طعمی نزدیک خواهید داشت.

 

blank

شیر نارگیل و بادام

مفید برای پوست ومو، دارای کلسیم بالا و صبحانه ای کامل.

مواد لازم (1 وعده)

پودر نارگیل : 50گرم یا 1 فنجان

بادام درختی خام ایرانی : نصف فنجان

آب سرد : میزان لازم

روش تهیه:

از شب قبل بادام ها را خیسانده و پوست بکنید. صبح داخل مخلوط کن ریخته پودر نارگیل و آب اضافه کنید، شیر به دست آمده را می توانید در یخچال نگه داری کنید و با آبمیوه ها، شیره خرما و بعضی غذا ها و سوپ ها میل کنید. در مصرف شیر نارگیل و بادام اعتدال رعایت شود،؛ زیرا چربی و پروتئین بیشتری نسبت به منابع حیوانی دارد.

در پیش گیری از یائسگی زودرس بسیار مفید است. همچنین ترکیب این شیر با آب میوه های طبیعی ، نوشیدنی مناسبی برای کودکان است.

شیربلوط، شیر نارگیل و شیر شاهدانه که سرشار از پروتئین است نیز با همین روش تهیه می شود.

 

blank

شیر گردو (غذایی خوشمزه و کامل)

مواد لازم (1 نفر)

مغز گردو : 1فنجان

آب : 2 فنجان

روش تهیه

گردو را 1 تا 2 ساعت خیسانده؛ پوست گردو را جدا کرده، همراه آب در مخلوط کن بریزید. آب را آهسته آهسته اضافه کنید تا کامل مخلوط شود. بهتر است شیر گردوی تازه را پیش از 24 ساعت مصرف کنید. برای تهیه معجون با شیر گردو می توان از گردوی تازه که در شیشه های آب می فروشند، استفاده کنید و یا گردو را در فصلش رفته، خودتان پوست گردو را جدا و شیر گردو را درست کنید.

111 بازدید

فروشگاه کتاب

blank
فهرست