رژیم غذایی درکنار ماسک مناسب

پس از انتخاب ماسک مناسب نوبت به رعایت رژیم غذایی می رسد. روزانه حداقل هشت لیوان آب بخورید. از ویتامین  A و C غافل نشوید. ویتامین A به ضد چروک معروف است. این ویتامین را در سیب زمینی، سبزی های دارای برگ سبزتیره، هویچ، هندوانه و هلو می توانید پیدا کنید.

ویتامین C هم کمک بزرگی به تولید کلاژن در سلول های پوست می کند. مرکبات، فلفل قرمز، حبوبات و کلم برای افراد که به دلیل استعمال سیگار و بالا رفتن سن دچار کمبود کلاژن اند، بسیار مفید است.

روی نیز به تولید کلاژن بسیارکمک می کند. آرد جو دوسر و کدو منبع غنی از روی به شمار می روند.

ویتامین  Eکه در حبوبات، سویا و جوانه گندم یافت می شود به خشکی پوست وکاهش تاثیرات ناشی از تماس مستقیم با نور خورشید و جلوگیری از تخریب ساخت پوست کمک کرده و پیری سلول های پوست را به تعویق می اندازد.

اصولا سالم ترین ماسک های صورت آنهایی هستند که در منزل و توسط خود شما تهیه شوند. چرا که درتهیه آنها از مواد صد در صد طبیعی و بدون هیچ ماده ای افزودنی استفاده می کنید.

نکات عمومی قبل از ماسک گذاری

قبل از گذاشتن ماسک روی صورت باید کاملا بقایای کرم ها و مواد آرایشی را با پنبه ی آغشته به ماده ی پاک کننده از صورت خود پاک کنید. سپس پوست صورتتان را با آب ولرم بشویید و ماسک را به صورت دورانی با حرکات دست از اطراف بینی و لب به سمت گونه ها بزنید. همچنین پیشانی و چانه را نیز با ماسک بپوشانید. اطراف چشم و لب را خالی نگه دارید. اکثر ماسک ها بعد از 15-20 دقیقه اثرات خود راگذاشته و باید شسته شود. برای این کار، ماسک را به آرامی با آب ولرم از صورت خود پاک کنید. هرگز به هنگام پاک کردن ماسک از صابون استفاده نکنید. می توانید در هنگامی که ماسک بر صورت دارید، ورزش های آرام بخش یا حرکات یوگا انجام دهید. شادابی و لطافت پوست همراه با آرامش روحی ارمغان این 30 دقیقه برای شماست.

سونای صورت

با بخوری دست ساز پوست خود را شاداب کرده و رنگ سلامتی را بر روی آن بنشانید. برای این منظور کاسه ای را از آب پر کرده و بر روی شعله اجاق گاز قرار دهید تا جوش بیاید. سپس به آن مقداری آب لیمو ترش تازه و تعدادی برگ نعنا تازه اضافه کنید. همان طور که ترکیب مواد به همراه آب در حال جوشیدن است، حوله ای را بر روی سر خود انداخته و با بخارات حاصله بخور دهید. این کار را به مدت 5 دقیقه ادامه دهید. خواهید دید که بر روی صورت شما قطرات آن نقش می بندد. در پایان آنها را به آرامی خشک کنید.

گیاهان دارویی مفید برای پوست

آواکادو، آویشن، اسید های گیاهی، انگور، بابونه، بادام، بادام زمینی، پنیرک، توت فرنگی، جو دو سر، حنا، خارمریم، ختمی، زیتون، شنبلیله، شیرین بیان، شاهتره، صبرزرد، عسل، همیشه بهار و هویچ.

مواد زندگی بخش برای پوست های خشک عبارتند از:

روغن تخم کتان، روغن بادام، روغن نارگیل، روغن زیتون، روغن بادام زمینی، آب سیب، آب هلو، آب هندوانه، عسل، بلغور، جو دوسر.

83 بازدید

فروشگاه کتاب

blank
فهرست