بخش اول

یک فرد دیابتی به علت تغییراتی که در سلول های پانکراس او به وجود آمده، قادر نیست گلوکز یا قند موجود در میوه ها را هضم کند و در اثر خوردن میوه های شیرین مانند انگور بدون هسته، خرما، موز، خرمالو، میوه های خشک شده و… ممکن است دچار شوک و در نتیجه تلف شود، به همین دلیل باید تغذیه او موشکافانه و با دقت برنامه ریزی شود.

برخی که درباره روش تغذیه درست این قبیل افراد هیج اطلاع و تخصصی ندارند، خودسرانه پیشنهاد می کنند که این افراد تغذیه وگان را که شامل مواد غذایی گیاهی است، در پیش گیرند. این نوع تغذیه بیشتر شامل نان، برنج، سیب زمینی، غلات و حبوبات است و آن ها کوچک ترین اطلاعی ندارند که این گروه از مواد که هم نشاسته و هم پروتئین دارند، چه بلایی سر این افراد خواهند آورد.

در قرن نوزدهم گروهی در آمریکا به نام هاری کریشنرها با عنبربو دور خیابان ها راه افتاده بودند و به مردم پیشنهاد می کردند که اگر می خواهید سالم شوید از خوردن مواد حیوانی خودداری کنید. این افراد هرگز نمی دانستند که خوردن همین موارد گیاهی مانند نان و برنج سرطان زاست و برای انسان بیشترین مشکلات را به بار می آورد و نمی شود تغذیه ای خاص را به همگان توصیه کرد.

انسان میوه خوار( نورخوار) و غذای طبیعی او مواد خام است. تا سنین مشخصی می توان از سبزیجات و انواع سالاد ها نیز استفاده کرد اما به تدریج که انسان وارد مرحله سالمندی می شود، توانایی هضم این مواد برای او مشکل می شود و باید با میوه ها تغذیه کند.

این قبیل افراد را که مشکل هضم مواد قندی دارند، باید کم کم با تغذیه ای که کمتر حاوی مواد قندی است، سیر کرد و به تدریج باعث پاک و فعال شدن سلول هایی شد که در غده لوزالمعده مسئول ترشح آنزیم انسولین هستند. این کار باید موشکافانه و به دقت انجام شود زیرا یک سال طول می کشد که بدن فرد با تاثیرات اقلیمی هر چهار فصل تطابق یابد و توانایی هضم مواد قندی را به دست آورد. این شرایط شامل حال کسانی می شود که قندخون بالایی دارند و در اثر ترشح انسولین بیش از حد، سلول های ترشح کننده کم کار و ازحالت عادی خارج شده اند.

تغذیه یک فرد دیابتی که از انسولین استفاده می کند و چاق است، باید بیشتر شامل سبزیجات، انواع سالاد، مواد پروتئنی مانند گوشت سفید و ماهی باشد که البته نباید سرخ شوند و باید به صورت کبابی یا بخارپز در فر  تهیه شوند.

این گروه باید از مصرف بیشتر انواع لبنیات نیز پرهیز کرده و فقط گاهی از پنیر سفید استفاده کنند.

همچنین باید از خوردن انواع چربی ها بخصوص آواکادو، روغن زیتون و چربی های نباتی سفت شده پرهیز کنند.

این افراد چاق اگر مایلند که زودتر بدن خود را با مصرف مواد خام پاک کرده و وزن شان را نیز متعادل کنند، بهتر است با انواع مرکبات، میوه های ترش و نیمه ترش، سبزیجات و سالادها تغذیه کنند و به تدریج از مصرف انسولین بکاهند و مرتب قند خون خود را اندازه بگیرند و به نوسانات آن در اثر مصرف این مواد توجه کنند. این روش تغذیه ای باعث می شود که قند خون بالا، سریع متعادل شود.

افراد دیابتی که قند بالایی دارند،  می توانند از مرکبات و میوه های نیمه ترش استفاده کنند. این گروه نباید جنازه حیوانات را بخورند، بلکه باید با میوه های ترش و نیمه ترش، سالاد وسبزیجات و یکی از مغز ها بخصوص پسته خام خودشان را سیر کنند.

این اشخاص که مدت ها از انسولین استفاده کرده اند، نباید یک روزه انسولین خود را کنار بگذارند، بلکه به مرور از انسولین خود بکاهند و سعی کنند که کم کم بدن شان را از مصرف انسولین بیرونی بی نیاز کنند.

توصیه می کنیم که در هفته اول، یک چهارم از انسولین را کم کنید و هفته دوم، دوچهارم آن را کم کنید و هفته سوم، سه چهارم کم شود و هفته چهارم، انسولین را قطع کنید و به دقت اعمال فیزیولوژی بدن خود را مورد توجه قرار دهید و سعی کنید با هوشیاری کامل و دقت، مراقب واکنش های پاکسازی بدن خود باشید و اگر متوجه شدید که سرعت پاکسازی زیاد است و باید مرتب استفراغ کنید و حال تان بد می شود، یک چهارم انسولین استفاده و سعی نمایید که جریان پاکسازی را کنترل کنید.

همه داروها روی جریان بیولوژی بدن را می پوشانند و باعث سد شدن اعمال حیاتی بدن می شوند و زمانی که از انسولین استفاده نمی کنید، بدن شما به حالت طبیعی خود باز می گردد و به بیرون ریختن سموم، بخصوص انسولین ذخیره شده در لابلای سلول ها شروع می کند که ممکن است این بیرون ریختن برای شما سریع و غیر قابل  تحمل باشد که در این حالت با مصرف کمی انسولین دوباره بدن را از کار اصلی که خودترمیمی و خودپاکسازی است، دور می کنید. البته ایرادی ندارد و زمانی که دوباره خود را بهتر دیدید، این جریان پاکسازی را با شناخت و اعتماد به نفس بیشتر ادامه خواهید داد.

76 بازدید

فروشگاه کتاب

blank
فهرست