بخش دوم

بیشتر کسانی که به عنوان بیماران دیابتی تشخیص داده می شوند، در اصل مشکل آن ها در اثر ترشح کم یا زیاد انسولین نیست و باید دقت کرد که این فقط غدد مترشحه انسولین نیستند که دچار اختلال شده اند، بلکه باید به این نکته نیز توجه داشت که بعضی مواقع اختلال در ترشح غده تیروئید یا کم و زیاد شدن ترشح هورمون های دیگر درکلیه ها و غدد فوق کلیوی که هورمون کورتیزون یا آدرنالین ترشح می کنند، باعث اختلال در ترشح و عدم هماهنگی در غدد مترشحه تولید کننده انسولین می شوند.

پاکسازی بدن کاری موشکافانه است و به حوصله نیاز دارد و شما نباید سعی کنید که این جریان یک روزه تمام می شود.

مدتی نیاز است تا بدن شما در شرایطی قرار بگیرد که بتواند انسولین مورد نیاز خود را ترشح کند، زیرا شما مدتی انسولین مصنوعی درون آن ریخته و باعث مسدود شدن جریان طبیعی ترشح هورمون ها شده اید. البته بدن همیشه این توانایی را دارد که ضایعات را جبران کند، اگر شما شانسی برای جبران به او بدهید.

بعضی از کسانی که مشکل هضم مواد نشاسته ای دارند و ما به آن ها بیماران دیابتی می گوییم، در غده تیروئید و کلیه های خود مشکل دارند و به همین دلیل باید از خوردن سبزیجات تند مانند سیر، پیاز، تره، شاهی و کلم پرهیز کنند و اگر به خوردن سوپ سبزیجات مایل هستند، بهتر است در تهیه آن از این مواد تند استفاده نکنند.

مشکل دیگر در مورد خوردن گوشت این است که اشخاص مسن دستگاه گوارش ضعیفی دارند و با خوردن گوشت حتی در ترکیبی درست، دچار مشکل می شوند بنابراین باید از خوردن گوشت پرهیز کنند. افراد مسن سال ها با جنازه حیوانات جشن گرفته اند وخوشگذرانی های خود را کرده اند، از این رو بهترین غذا برای افراد مسن میوه است و باید آن هایی را انتخاب کنیم که کمتر مشکل زا هستند. پیدا کردن میوه های سازگار و مناسب بای هر شخص، بستگی به بیماری های ارثی و خانوادگی او دارد و هر کس باید بداند که پدر و مادرش چه بیماریی دارند یا داشته اند و واقف باشد که خودش نیز به احتمال قوی به این بیماری ها دچار می شود.

کسانی که اضافه وزن دارند وچاق هستند و مشکل قندی دارند، باید بیشتر خود را با سبزیجات، سالاد و سوپ تغذیه کرده و اگر مشکل ندارند از گوشت سفید نیز استفاده کنند. گوشت قرمز بسیار خطرناک و بخصوص کبابی آن به وسیله ذغال سرطان زاست.

در برطرف کردن بیماری ها باید به نقش روان و مشکلات روانی توجه شود و شخص بداند تا وقتی در وجود خود با تضاد، تناقض و درگیری های روانی مواجه است و هنوز مشکلات نفسانی یا روانی خود را حل نکرده، اگر بهترین تغذیه را هم داشته باشد، محال است که بیماری اش مداوا شود.

یک بیمار دیابتی اصولا دارای مشکلات کلیوی نیز است و به همین دلیل باید مشخص شود که کلیه ها تا چه اندازه ای ضعیف و از حالت طبیعی خارج شده اند.

کسانی که با تکرر ادرار مواجه هستند و مجبورند برای دفع ادرار شب ها بیدار شوند یا در بدن خود آب جمع می کنند و سر زانو یا مفاصل شان تورم می بینند، باید در تغذیه خود از مصرف مرکبات، هویچ، خرمالو و حتی آلبالو و انارهای ترش خودداری کنند.

با این تفاسیر می بینید که تا چه اندازه به دست آوردن تندرستی کاری موشکافانه و دقیق است و به همین علت درصدد هستیم این کتاب را که کامل کننده کتاب قابلمه را فراموش کن، در اختیار شما قرار دهیم، زیرا می دانیم کسی این اطلاعات را ندارد که بتواند با خام خواری بر مشکل دیابت خود غلبه کند و بداند که برای سالم شدن حتما نباید خام خوار شد.

داشتن درگیری وتضادهای درونی، پریشانی واضطراب، دائم در ذهن باکسی دعوا کردن ونداشتن آرامش درونی مانند خوره تندرستی را از بین می برد و باعث بروزمشکلات و بیماری های روانی وجسمی بسیاری می شود، تا جایی که حتی یک نفر هم در این سیاره سرطان زده سالم نیست.

همه ما یا علائم یک بیماری را داریم یا به صورت پنهانی به نوعی از بیماری های جسمی یا روانی مبتلا هستیم که روزی سروکله یکی از آن ها پیدا خواهد شد. این فقط به مقاومت ژن و ذخیره انرژی ما بستگی دارد اینکه چه موقع به یک بیماری مبتلا شویم یا چه وقت بدن مان علائم یک بیماری را به ما گوشزد کند.

بیماری ها، پیام هایی هستند که ما را بیدار کرده و به جریان زندگی وصل می کنند. همان طوری که ما ساعت را برای بیدار شدن در یک زمان خاص کوک می کنیم، بیماری ها نیز هشداردهنده و بیدارکننده ما هستتند. پس باید به این پیام طبیعت پاسخ مناسب دهیم و خلوتی را برای خود انتخاب کنیم و به فکرفروبرویم و علت ناخوشی خود را جست و جو کنیم و نباید بدن خود را نزد پزشک ببریم و با داروهای آن را گیج ومنگ کنیم.

75 بازدید

فروشگاه کتاب

blank
فهرست