پنیر خام گیاهی (مخصوص صبحانه)

سرشار از کلسیم، ضد باکتری و ضد میکروب معده، نافع گوارش و روده ها، یک غذای کامل و مفید برای تمام سنین و بیشتر بیماران، مفید برای بیماران در بستر، نافع بی حسی و گز گز شدن قسمت های بدن، تغذیه کننده داخلی پوست و مو، ضد پوکی و مفید برای جوش خوردن استخوان.

مواد لازم (برای 1 نفر)

بادام درختی : 1 فنجان

روغن کنجد : 3 قاشق غذاخوری

آبلیمو یا نارنج تازه : 3 قاشق غذا خوری

نمک : میزان لازم

روش تهیه

بادام را شب قبل خیس کنید؛ صبح پوست بادام را جدا و با بقیه مواد در دستگاه غذاساز (یا یک دوسه) بریزید؛ آسیاب کنید تا نرم و یک دست شود. این کار کمی زمان می برد، 1 قاشق غذاخوری روغن کنجد و آبلیموی تازه را هم افزوده هم بزنید تا نرم شود، باید آن قدر این کار را با حوصله انجام دهید که خمیری یک دست وسفت به دست آید.مخلوط آماده شده را در داخل ظرفی دردار و لبه کوتاه روی دستمال تمیز یا توری بریزید کمی فشار دهید و درش را ببندید تا آب پنیر کاملا گرفته شود و برای چند ساعت و یا یک شب در داخل یخچال بگذارید تا سفت شود. بعد می توانید در آورده به قالب های کوچک برش داده در زمان لازم استفاده کنید. این پنیر ماده اولیه و اصلی تهیه خیلی از غذاها و ترکیبات مختلف هست که بدون نمک و لیموترش می شود، با ارده مخلوط کرده خامه درست کرد( مخصوص تزیین روی کیک) و یا شیر بادام و دوغ و ماست و… درست کرد و داخل یخچال ماندگاری تا یک هفته را هم دارد.

 

ماست خام گیاهی (ترکیب با غذاهای خام گیاهی)

سرشار از کلسیم و ویتامین های گروه های مختلف، نافع پوکی استخوان، ضد سرطان، درمان ریزش مو، نافع پوست، ضد زردی و لاغری صورت، پر کننده چین و چروک.

مواد لازم (1 وعده)

مغز بادام : 3 فنجان

آبلیمو ترش یا نارنج : 4 عدد

بادام هندی دلخواه : نصف فنجان

ارده خام گیاهی : 1 پیمانه

نمک دریا : نوک قاشق چای خوری

روش تهیه

بادام درختی پوست کنده و بادام هندی خیس شده را در دستگاه یک دو سه ( خرد کن) بریزید تا خمیری یک دست به دست بیاید.

مرحله بعدی خمیر بادام به دست آمده و ارده و لیمو ترش را داخل مخلوط کن ریخته با سرعت بالا 5 دقیقه مخلوط کنید تا کاملا یک دست و صاف شود. آب لیمو، نمک و آب را( به میزان لازم) کم کم اضافه و چند دقیقه میکس و مخلوط کنید تا مواد یک دستی تهیه شود.

ماست به دست آمده را در ظرف شیشه ای دردار ریخته با نعنا و سیر خشک و پودر گل سرخ تزیین کرده داخل یخچال بگذارید تا خودش را بگیرد، بعد از سفت شدن می توانید میل کنید.

برای تهیه ماست شیرین، لیمو ترش را حذف یا کم کنید.

 

ماست و خیار (مخصوص نهار)

نافع نغخ معده، تنظیم کننده ضربان قلب، مفید برای گوارش، تقویت جسمی و جنسی، نافع پوست، ضد افتادگی پوست صورت، شاداب کننده و گلگون کننده صورت، تقویت کننده اعصاب و ذهن

مواد لازم برای 1 یا 2 نفر

گردو : نصف فنجان

بادام : نصف فنجان

نعنا و شوید تازه : یک فنجان

کشمش : نصف فنجان

ارده کنجد : نصف فنجان

برگ گل سرخ (دلخواه) : میزان لازم

خیار : 2 عدد

سبزیجات معطر تازه : میزان لازم

آب: 1 لیوان

نمک دریا : نوک قاشق چای خوری

لیمو شیرازی یا نارنج : 1 عدد

روش تهیه

گردو و بادام را شب قبل خیس کنید، صبح آبش را عوض و آبکشی کنید. بادام، گردو، ارده و آب را در سرعت بالا مخلوط کنید و آب لیمو ترش را اضافه کنید. خیار را به شکل نگینی خرد و به مواد اضافه کنید و با کمی نمک طعم اش را تنظیم و با نعنا و خیار و گل سرخ و… تزیین کنید؛ با نان خام گیاهی میل کنید.

 

 

 

49 بازدید

فروشگاه کتاب

blank
فهرست