کره مغزی (صبحانه ای مغذی)

سرشار از امگا3، کلسیم، پروتئین، نافع گوارش و زخم معده، مفید برای مغز وسیستم اعصاب مرکزی و بیماران ام. اس، ضد پوکی استخوان، مفید برای کودکان، سالمندان و بیماران.

مغز گردو و فندق خام : 50 گرم

ارده کنجد خام : 50 گرم

بادام هندی خام : 50 گرم

روغن کنجد : 3 قاشق غذا خوری

آب : میزان لازم

روش تهیه

مغز ها را آسیاب کنید و در مخلوط کن روغن و آب را کم کم به آن اضافه کنید تا به صورت مایع نرم و خمیری شکل شود. سپس روغن کنجد و ارده را افزوده میکس کنید تا مواد کاملا یک دست شود، اگر لازم بود مقدار کمی آب افزوده، با مخلوط کن بزنید. خامه یا کره گیاهی را در یخچال بگذارید تا خود را گرفته و آماده مصرف شوند. از خامه گیاهی برای صبحانه، تزیین روی کیک ها و سایر غذاهای خام گیاهی می توانیم استفاده کنیم. از مغز ها می توانید مغز بادام هم استفاده کنید. برای شیرینی خامه از کمی عسل می شود استفاده کرد.

 

کره بادام درختی (میان وعده کامل)

بادام : 3 فنجان

روغن کنجد : 3 قاشق غذاخوری

روش تهیه

بادام خیس شده و پوست کنده را در غذاساز بریزید؛ خوب نرم و خمیری کنید. روغن را کم کم اضافه کرده تا یک دست و صاف شود. این محصول داخل یخچال نگهداری می شود و هر زمان لازم شد به همراه عسل طبیعی اصل و یا خرما مصرف شود.

نکته) عسل یک منبع غنی از منابع و ویتامین های مختلف می باشد، اگر عسل اصل واقعی پیدا کردید که خیلی کمیاب است و تولید کننده به من و شما نمی دهد، اگر واقعا اصل باشد به دور و بری های خود می دهد. جهت خونسازی و خواص بی شمار درمانی دیگر می توانید استفاده کنید. ولی عسل های موجود در بعضی فروشگاه ها اغلب با گلوکز و شکر درست می شود و درواقع پول تان را بابت شکر خرج می کنید و شکر یک منبع خطرناک برای بدن انسان های امروزی هست.

 

کره نارگیل

روش تهیه

یک عدد نارگیل تازه پوست کنده را در غذاساز بریزید؛ 5 تا 10 دقیقه مخلوط کنید تا زمانی که به حالت نرم و کره ای شکل درآید. ( به جای خود نارگیل می توانید از پودر نارگیل پرچرب استفاده کنید.)

کره آماده را در ظرف شیشه ای درداری بریزید و اجازه دهید در دمای اتاق کمی بماند. اگر هوای اتاق معتدل باشد زیاد سفت نمی شود؛ جالب این که بیرون یخچال هم ماندگاری زیادی دارد، اما در یخچال خیلی سفت می شود. عطر و طعم فوق العاده ای دارد. کره نارگیل را می توانید در نان و کیک های خام گیاهی و انواع اسموتی ها استفاده کنید و از خواص آن بهره مند شوید.

می توانید به جای نارگیل تازه از پودر نارگیل اصل استفاده کنید.

چربی کره نارگیل برای بدن مفید است همچنین برای شادابی پوست، برطرف کردن ضعف و بدحالی ویبوست می توانیم از آن استفاده کنیم.

53 بازدید

فروشگاه کتاب

blank
فهرست